Föreningen

Ärla Sportklubb startades den 12 Februari 2022 i en litet samhälle som heter Ärla straxt utanför Eskilstuna. Från början var tanken att Ärla sportklubb skulle bedriva frisbeegolf men redan under sommaren 2022 så fanns det ett intresse om att utöka till att även bedriva friidrott. Så under hösten så söktes därför även medlemskap i Svenska friidrottsförbundet men satsningen slutade inte där utan i december blev Ärla Sportklubb även medlemmar i Svenska skidförbundet.

I dagsläget bedriver Ärla sportklubb, träningar i Friidrott, Frisbee och skidor för barn 6år och uppåt. Vi har träningar för allt från barn/ungdommar, motionärer till elitsatsatningar. Vår målsättning i Ärla Sportklubb är att alla ska känna sig välkomna hos oss och känna en glädje i att röra på sig.

Stadgar

Föreningsguide